Vi lanserar Agera GDPR – Inventering och behandlingsregister
Agera GDPR är ett webbaserat system som hjälper er att systematiskt inventera, dokumentera och få överblick över alla era personuppgifter och policydokument kring till exempel säkerhet och rutiner i enlighet med nya dataskyddsförordningen (börjar gälla 25 maj 2018).
De allra flesta företag och organisationer behandlar personuppgifter för anställda, kunder och leverantörer i till exempel olika administrativa system. Den här typen av personuppgiftsbehandlingar måste du registerföra och vid begäran kunna göra tillgängligt för Datainspektionen. Ibland lämnar man också iväg personuppgifter till andra företag för att behandla personuppgifter för sin räkning sk. biträden. Det kan till exempel gälla till en försäkringsmäklare för hantering av de anställdas tjänstepensioner. Denna behandling ska du också registerföra.
För att du enkelt ska komma igång med inventering och registrering för ditt företag får du förutom tillgång till Agera GDPR även två timmars utbildning/rådgivning av vår GDPR-specialist. Läs mer om Agera GDPR.
Vi har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla kund- och affärssystem samt hög kompetens inom GDPR och IT-säkerhet. Därför förstår vi både din organisations behov av registerföring samt hur du praktiskt ska hantera behandling av personuppgifter i till exempel ditt eget kundsystem eller kring anställda.